Hany Farid şi Eric Kee au analizat 468 de seturi de fotografii, compuse din imaginea originală şi cea retuşată. Pe urmă, au făcut o descriere matematică a modificărilor care le-au fost făcute pozelor originalele şI au creat un program de calculator, cu ajutorul căruia au putut arăta diferenţele dintre cele două versiuni - diferenţe care nu sunt deloc mici. O fotografie cu Angelina Jolie, de exemplu, a fost retuşată în Photoshop, pentru ca tenul artistei să fie perfect, iar albul ochilor să fie şI mai alb. Un alt exemplu este George Clooney, căruia i-au fost şterse ridurile, iar Kim Kardashian a fost subţiată şI a scăpat şI de vergeturile de pe picioare.
O schimbare foarte mare a fost identificată într-o poză a actriţei Kim Cattrall, din serialul "Sex and the City", care a fost întinerită cu cel puţin zece ani. Când persoanele care apar în revistă nu sunt atât de cunoscute precum Angelina Jolie, editorii foto îşi permit să-şi exerseze talentele pe imaginile cu ele şi să le facă alte persoane de-a dreptul. "Afişele publicitare şi revistele sunt pline de fotomodele ireal de slabe, cu picioare nesfârşite şi ten fără cusur. Astfel de imagini complet nerealiste, care devin model de referinţă pentru ceilalţi, sunt unul dintre factorii apariţiei bolilor de alimentaţie şi a insatisfacţiei imaginii de sine la femei, bărbaţi şi chiar şi copii", a explicat unul dintre cercetători. Vara aceasta, Asociaţia Americană a Medicilor a cerut impunerea unor standarde de retuşare a imaginilor, explicând că "trebuie să încetăm să mai expunem copiii şi adolescenţii vulnerabili la reclame în care apar modele cu trupuri care nu pot fi obţinute fără softuri de editare".
Hany Farid şi Eric Kee au analizat 468 de seturi de fotografii, compuse din imaginea originală şi cea retuşată. Pe urmă, au făcut o descriere matematică a modificărilor care le-au fost făcute pozelor originalel