Compania bauMax a împlinit cinci ani de când este prezentă în România. Nicola Szekely, Director General bauMax România, a explicat într-un interviu ce a însemnat prezenţa companiei în ţara noastră, problemele cu care s-a confruntat pe piaţă şi a detaliat planurile de viitor in România.
Se împlinesc 5 ani de când bauMax este prezent în România. Care au fost principalele evenimente care au marcat această perioadă ?
România este o ţară foarte interesantă. Trebuie să vorbesc despre cei cinci ani în România din perspectiva a două perioade de timp: boom-ul economic şi apoi perioada de criză. România a fost o ţară foarte atractivă între 2005 şi 2009 mai ales în ceea ce priveşte tipul de industrie în care activăm noi. Cererea era foarte mare, iar principala preocupare era să putem produce stocuri suficient de mari pentru a o acoperi. Era o piaţă pentru vânzători în special. În mod evident, lucrurile s-au schimbat în ultimii ani, de când a început criza. Piaţa a devenit mult mai dură şi noi credem că în aceste condiţii doar cei mai buni supravieţuiesc şi câştigă o cotă de piaţă bună. Prin urmare percepem această perioadă ca una la fel de interesantă ca şi cea anterioară. Dar, da, au fost două faze: faza iniţială, a boom-ului economic şi apoi criza care a lovit foarte puternic consumatorul.
"România a fost o afacere de succes pentru noi"
Care sunt principalii indicatori economici ai companiei în cei cinci ani de prezenţă în ţară noastră ?
Este impresionant. Cu cinci ani în urmă am deschis primul magazin în Braşov, iar astăzi avem 14 magazine şi 1.200 de angajaţi. La nivel de profit, prefer să nu dau detalii, dar în mod evident România a fost o afacere de succes pentru noi, acesta fiind şi motivul pentru care ne-am dezvoltat. Suntem optimisti chiar dacă 2010 şi 2011 au fost ani dificili. Noi credem în piaţa românească şi continuăm să