Gazprom a preluat sectorul belarus de transport al gazelor, Beltransgaz, dând un semnal că războiul gazelor dintre Moscova şi Minsk e de domeniul trecutului, relatează Nezavisimaia gazeta.
Minskul este acum satisfăcut deoarece va putea importa gaz la preţul intern practicat în Rusia, iar discountul obţinut va permite economii de 3 miliarde de dolari pe an, care vor ajuta deficitul bugetar.
După achiziţionarea Beltransgaz, Gazprom a pus ochii pe Naftogaz, distribuitorul de carburant ucrainean, însă situaţia la Kiev ar putea fi ceva mai complicată, deoarece Ucraina a anulat taxele la importul de petrol ce permite Naftogaz să rămână deasupra liniei de plutire.
Se pare, însă, că achiziţiile Beltransgaz şi Naftogaz sunt un slab îndulcitor pentru Gazprom, care a pierdut piaţa chineză în favoarea companiei din Turkmenistan, Ashgabat, ce a încheiat un contract de aprovizionare cu gaz a Chinei până în 2015, ce stipulează 100 milioane de metri cubi pe an. Astfel, Rusia se reorientează spre Europa, unde speră să preia 25% din aprovizionarea cu gaze naturale. Însă şi acest lucru pare dificil de realizat, având în vedere că obiectivele UE sunt reducerea dependenţei energetice faţă de Rusia.
F. A. Gazprom a preluat sectorul belarus de transport al gazelor, Beltransgaz, dând un semnal că războiul gazelor dintre Moscova şi Minsk e de domeniul trecutului, relatează Nezavisimaia gazeta.
Minskul este acum satisfăcut deoarece va putea importa gaz la preţul intern practicat în Rusia, iar discountul obţinut va permite economii de 3 miliarde de dolari pe an, care vor ajuta deficitul bugetar.
După achiziţionarea Beltransgaz, Gazprom a pus ochii pe Naftogaz, distribuitorul de carburant ucrainean, însă situaţia la Kiev ar putea fi ceva mai complicată, deoarece Ucraina a anulat taxele la importul de petrol ce permite Naftogaz să rămână deasupra liniei de plu