Piata de advertising din Romania nu este una extrem de educata, multe agentii concentrandu-se prea mult pe a face bani si mai putin pe continuitate pe termen lung. Doar circa 20% din proiecte sunt cu adevarat de succes, considera Ionut Andrei, de la agentia HyperActive si om cu experienta de peste 10 ani in advertising.
Andrei lucreaza in cadrul agentiei HyperActive de un an si jumatate, in prealabil lucrand peste opt ani la ARBOMedia.net.
Wall-Street.ro: Ce campanii romanesti si internationale ti-au atras atentia anul acesta, ceva inedit?
Ionut Andrei: O sa iti dau exemplu o campanie din afara dar pe care o consider fabuloasa. Din nefericire, nu este din Romania ci din State, dar merita toata atentia. Este vorba de o campanie pentru Corona, pe atat de simpla, pe atat de eficienta.
W-S.ro: Oricum, in general, se cauta simplitate in campanii.
IA: Absolut. Atunci cand reusesti sa imbini utilul cu placutul cam ajungi in zona buna. Oamenii, potentialii clienti, nu vor lucruri extrem de profunde, vor lucruri “la vedere”, bine etalate. “Keep it simple and stupid”. Campaniile trebuie sa fie ingurgitabile pentru orice IQ.
W-S.ro: Presupun insa ca depinde de campanie. Daca este ceva elitist, nu prea merge.
IA: Si elitistii isi au simplitatea lor. Fiecare nisa isi are, de fapt, simplitatea ei. Revenind la Corona. Ca obiectiv de marketing, ei si-au propus in primul rand “sa aduca cat mai multi oameni in curtea lor”. Abia ulterior incerci sa le comunici obiectivele, ceea ce vrei sa obtii de la ei, sa lucrezi pe emotii, pe idei de brand, sa lucreze pe ceea ce stiu ei mai bine sa comunice. Deci obiectivul lor primar a fost sa atraga multi oameni.
W-S.ro: Si cum au facut?
IA: Agentia a venit si a propus transformarea fiecarui Like(r) de pe pagina Corona intr-o vedeta pentru o zi. Au construit un ecran de 150 m