\"Vinerea neagră\" a fost cea mai bună zi din acest an pentru magazinele de electronice şi electrocasnice. Cu ochii după chilipiruri, mulţi au uitat de probleme şi şi-au deschis portofelele. Sursa: GABRIEL MIRON
Mai mult de jumătate dintre români recunosc că reuşesc cu greu să îşi acopere cheltuielile obişnuite, în vreme ce aproape un sfert spun că sunt datori, potrivit unui studiu realizat de firma GfK. În momentul în care magazinele de electronice și electrocasnice care au anunțat reduceri, românii au uitat de probleme cu banii, de ratele la bancă și au dat năvală fie pe site-urile retailerilor online, fie în magazine pentru a-și cumpăra chiar și câte 2-3 televizoare sau smartphone-uri.
Sociologul Alfred Bulai consideră că românii care au profitat de reducerile oferite de retailer, fie ei tradiționali sau online, sunt persoane cu venituri medii extrem de sensibili la preț și care nu aveau nevoie de aceste produse acum. ”Cei care se bucură la aceste promoții sunt cei pentrui care achiziția acelui bun este una problematică, chiar dacă la un moment dat și l-ar putea permite”, a declarat acesta.
Reducerile practicate în weekend au reprezentat o gură de oxigen pentru marii retaileri fie ei online sau tradiționali, în condițiile în care criza i-a făcut pe români ceva mai strânși la pungă. Chibzuița s-a dus pe apa sâmbetei atunci când s-au anunțat reducerile din ”Vinerea Neagră”. Atrași de discounturile afișate, românii nu s-au uitat la bani și au cheltuit milioane de euro pe televizoarele, laptopurile şi smartphone-urile.
Potrivit reprezentanților Flanco, în doar trei zile s-u vândut produse în valoare de 30 de milioane de lei, adică 6% din total vânzări anuale. ”Televizoarele, notebook-urile şi maşinile de spălat rufe, au fost cele mai cerute produse în Black Friday în România, reprezentând peste 55% din totalul vânzărilor (valoric)”, a d