Relaţia funcţionarului public cu cetăţeanul seamănă tot mai des ca cea dintre şoarece şi pisică
Atitudinea funcţionarului a fost sesizată şi de prefecul Ion Mîţu, care şi-a spus nemulţumirile legate de acest aspect la şedinţa de Colegiul Prefectural.
“Avem în continuare probleme la multe din instituţiile deconcentrate şi mă refer în principal la relaţia dintre funcţionarul public şi cetăţean.
Îmi doresc o mai mare deschidere din partea funcţionarilor care stau de cealaltă parte a ghişeului, o atitudine diferită faţă de omul de rând, care le plăteşte salariul.
Acest aspect trebuie să îl înţeleagă în primul rând conducătorii instituţiilor, pentru că ei sunt principalii responsabili de ceea ce se întâmplă în unităţile pe care le coordonează ”, a declarat prefectul Ion Mîţu.
Cele mai multe discuţii au fost generate de stadiul de implementare a Planului anual de acţiuni pentru îndeplinirea obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare la nivel judeţean pe cel de-al treilea trimestru al anului 2011.
Prefectul le-a dat şi un termen directorilor pentru îmbunătăţirea comportamentului funcţionarilor publici. „Aştept până la şedinţa viitoare a Colegiului Prefectural un plan de management şi măsuri, din partea fiecărui director, plan care să conducă la îmbunătăţirea relaţiei funcţionar – cetăţean ”, a adăugat prefectul.
Reprezentantul Guvernului a precizat că există deficienţe şi lucrurile nu merg aşa cum îşi doreşte la capitolele Sănătate, Asigurări sociale şi Protecţia mediului înconjurător.
În schimb, la capitolul Infrastructură de transport, s-au realizat foarte multe investiţii pe drumurile din judeţ sau pe străzile din municipiul Drobeta Turnu Severin.