Multe produse au fost denumite „ucigaşul iPad", dar noua tabletă de la Amazon, Kindle Fire, ar putea fi primul gadget care să îşi merite renumele. Primele date oferite de analiştii de piaţă arată că dispozitivul a fost cel mai vândut cu ocazia „Black Friday" în Statele Unite, iar cota de piaţă deţinută de Apple scade văzând cu ochii.
Kindle Fire a înregistrat vânzări de patru ori mai mari decât în mod normal cu ocazia zilei de vineri care urmează sărbătorii de „Thanksgiving" şi, în plus, este cel mai bine vândut produs al Amazon în ultimele opt săptămâni.
Vicepreşedintele magazinului american „Target", Nik Nayar, a confirmat faptul că Kindle Fire a fost cel mai bine vândut produs de Black Friday. Rivalii de la Best Buy nu au dat nişte date concrete, dar au spus că Kindle Fire şi noile e-readere de la Amazon vor fi unele dintre cele mai dorite gadgeturi de Crăciun.
Apple, prea scump pentru o piaţă atât de mare
Apple se poate confrunta cu o scădere a cotei de piaţă în următoarea perioadă. Firma de analiză Strategy Analytics a raportat că Apple mai deţine doar 67% din piaţa tabletelor, spre deosebire de anul trecut, când deţinea 96%. Cu toate acestea, în 2010 iPad a fost practic singurul competitor pe această piaţă care este încă în formare.
Analiştii spun că marea problemă a dispozitivelor firmei fondate de Steve Jobs este preţul mult prea mare faţă de competitorii săi. iPad 2 ajunge la aproape 580 de euro, în schimb Kindle Fire se bazează pe un preţ competitiv de 145 de euro, bazându-se pe faptul că vinde mai multe servicii care vor compensa preţul mic.
Dacă până acum Samsung şi Apple au fost marii competitori de pe piaţa tabletelor şi telefoanelor inteligente, Amazon poate să schimbe această situaţie. Anul trecut, gigantul comerţului online se pregăteşte să lanseze şi un smartphone.