SUA şi Islanda au decis că au nevoie să-şi promoveze turismul şi şi-au revigorat brandurile de ţară. Acelaşi lucru l-a făcut şi România în iulie 2010, când a lansat brandul turistic \"Romania, explore the Carpathian garden\". Sursa: Arhiva EVZ
Americanii nu au avut niciodată o campanie de marketing care să unifice eforturile tuturor instituţiilor implicate. Însă, la începutul acestei luni, ei au ieşit pe piaţă cu mottoul "United States of Awesome Possibilities" (Statele Unite ale Tuturor Posibilităţilor – n.r.).
Anul trecut, un record de 59,7 milioane de turişti au vizitat SUA, dar marea majoritate a reprezentat-o locuitorii de la graniţele cu Canada şi Mexic, care nu au stat mai mult de o zi. Doar turiştii de pe alte continente au petrecut mai mult timp pe teritoriul american şi au cheltuit mai mulţi bani.
SUA se află în continuare pe locul doi în ceea ce priveşte atragerea turiştilor, după Franţa care a adus în ţară 76,8 milioane de vizitatori. După SUA urmează China cu 55,7 milioane, Spania cu 52,7 milioane şi Italia cu 43,6 milioane de turişti.
VERDE. Culoarea abordată şi de România, şi de SUA în brandul turistic FOTO: AGERPRES
"Ţara tuturor posibilităţilor", brand pentru America
Poate cu noua strategie de marketing vor putea să domine şi domeniul turismului. Aşa cum specialiştii angajaţi de Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, au decis că verdele este culoarea care ar reprezenta cel mai bine brandul turistic al României, şi cei din America au folosit aceleaşi nuanţe de verde în logo-ul lor.
Este poate pentru prima oară când americanii au renunţat la stelele de pe steag şi la culorile definitorii – roşu, albastru, alb – într-o campanie de promovare. Organizaţia care s-a ocupat de campanie susţine că de data aceasta nu mai este vorba despre patriotism.
"Noul brand a fost realizat pentru a fi primitor, neaşteptat şi