Constructorul nipon s-a axat în ultimii ani pe proiectarea de SUV-uri pentru toate segmentele pieţei, de la celebrele modele Pathfinder sau pick-upul Navara la Murano în versiunea cu motor diesel, compactul Qashqai sau Juke în clasa mică. Acum, Nissan atacă în forţă segmentul B după o lungă perioadă în care alianţa a pariat mai mult pe Renault pentru acest segment al pieţei.
Noul Micra este al treilea model de clasă mică din oferta Nissan după Note şi Juke. Pentru moment, noua generaţie poate fi achiziţionată doar cu un propulsor de 1,2 litri în trei cilindri care dezvoltă 80 CP şi 110 Nm. Disponibil atât cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, cât şi cu una automată de tip CVT - Continuously Variable Transmission.
În traficul din Bucureşti am obţinut un consum mediu de aproximativ 8,5 litri, în condiţiile în care Nissan promite un consum urban de 6,1 litri pentru cutia manuală şi 6,7 litri pentru modelul echipat cu o unitate CVT. Micra în schimb a recuperat extraurban, unde am obţinut sub 6 litri/100 km. Cu toate că motorul de 80 CP nu promite mult, mai ales că pe fişa tehnică scrie că accelerează de la 0 la 100 km/h în peste 14 secunde, maşina pare chiar sportivă, cel puţin în traficul urban, unde se accelerează în general până la 60-70 km/h.
La interior Micra rămâne "un japonez". Habitaclul prezintă elemente preluate de la Juke, precum gurile de ventilaţie, volanul sau unitatea multimedia, dar reuşeşte să păstreze o notă de originalitate cu designul sistemului de climatizare.
În ceea ce priveşte spaţiul, Micra are un portbagaj de 265 de litri, mai mult decât suficient pentru o vacanţă (nu foarte lungă) în doi. Din punctul de vedere al spaţiilor de depozitare trebuie să menţionăm şi cel din scaunul din dreapta, al cărui şezut se poate rabata - spaţiu ideal pentru o geantă mică spre exemplu.
]
Nissan Micra @N