Criza financiară, scăderea tranzacţiilor la ghişee şi explozia internet banking-ului pun în pericol locurile de muncă a sute de angajaţi din reţelele clasice ale băncilor. Casierii sunt primii vizaţi.
Mai multe bănci importante din România, cel mai recent BCR, şi-au modificat anul acesta structura personalului. Cele care nu au făcut-o încă anunţă că o vor face în cel mai scurt timp. Vorbim, cel mai probabil, despre câteva mii de oameni la nivelul întregului sistem care vor fi reconvertiţi profesional sau chiar concediaţi.
Principalele victime par a fi casierii şi, în general angajaţii din structurile clasice ale băncilor. A devenit destul de clar că ei pierd lupta cu internet banking-ul. Unele bănci anunţă scăderi de până la 30% ale volumului de tranzacţii prin casierii. Neafectaţi vor rămâne, se pare, doar angajaţii băncilor care au efectuat deja reduceri ample de personal sau care au preferat să-şi marcheze prezenţa în teritoriu prin unităţi de mici dimensiuni, cu maximum doi angajaţi şi cele care au mizat din start pe o dezvoltare serioasă a segmentului online.
Aici regăsim bănci ca Millennium, Garanti şi chiar ING. Bineînţeles, băncile cu sucursale şi agenţii mari şi multe la număr vor avea mai mult de lucru pentru a se adapta actualei situaţii. „CEC Bank nu vizează neapărat extinderea sau închiderea de unităţi, ci eficientizarea reţelei. Ne vom axa pe trei direcţii: redimensionarea reţelei şi relocarea unor unităţi, alocarea către zonele cu potenţial a resurselor umane şi eficientizarea unor fluxuri operaţionale în vederea reducerii cheltuielilor", spun cei de la CEC, bancă ce deţine una dintre cele mai vaste reţele din România. Mai sunt, desigur, şi băncile care au trecut deja prin ample procese de restructurare aici relevant fiind cazul Volksbank care, aproape doi ani, nu a făcut nimic altceva decât să se restructureze pe baz