În România, numărul femeilor care se află în funcţii de conducere este de peste trei ori mai mic decât cel al bărbaţilor. Faţă de media europeană, România se află totuşi la o diferenţă de doar patru procente la capitolul femeilor care ocupă poziţii de top în întreprinderi. Mai multe femei, reprezentante ale mediului de afaceri, au decis înfiinţarea Asociaţiei Professional Women Network Romania, o reţea de business şi colaborare pentru femeile care deţin roluri-cheie în organizaţiile în care lucrează. Scopul asociaţiei: creşterea vizibilităţii rolului femeilor-lider în companii.
Lansarea Asociaţiei Professional Women Network Romania a fost marcată la Bucureşti de o serie de discuţii aplicate despre ce înseamnă leadership-ul feminin în acţiune. Primul pas a fost crearea acestei comunităţi de femei de afaceri active care provin din domenii şi industrii diverse, loc unde femeile pot avea vizibilitate, precum şi recunoaşterea contribuţiei lor importante la nivel profesional.
Vicepreşedintele PWN, Adina Bigas, vorbeşte despre obiectivele reţelei profesionale: „Asociaţia noastră îşi propune să fie în România network-ul profesional preferat al femeilor care doresc să se conecteze şi să depăşească diverse bariere. Avem patru direcţii de acţiune: ne propunem să susţinem progresul femeilor de carieră pentru poziţii de top, dată fiind reprezentativitatea relativ scăzută atât în România cât şi în alte ţări. O a doua direcţie ar fi să introducem un program de mentorat pentru tinere aflate la început de carieră, dar şi pentru doamenele care sunt în momemente mai dificile, critice, ale experienţei lor profesionale. Vrem să creem o comunitate a femeilor de afaceri din România, o comunitate vie, şi - nu în ultimul rând - să susţinem iniţiativele de diversitate şi incluziune în parteneriat cu companii, cu alte asociaţii, organizaţii din ţară. Practic, fiind o asociaţi