Foto: Lorand Vakarcs / Intact Images În vara acestui an, Ministerul Transporturilor anunţa că Bechtel plecă de pe Autostrada Transilvania. După şapte ani de „şantier”, bilanţul a fost răvăşitor: 54 de kilometri de autostradă şi cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. La scurt timp după renegocirea contractului, contract care a fost atât de atent întocmit, încât nu a avut clauze de reziliere, întrebările cu privire la modul în care vor fi construite celelalte tronsoane au început să curgă. Statul român se obliga prin contract că, dacă întrerupe colaborarea cu Bechtel, să nu mai atribuie tronsanele nici unui alt constructor timp de doi ani. Cum Bechtel a rămas cu două tronsoane şi cu promisiunea că li se vor plăti facturile restante, celelalte tronsoane au rămas libere pentru licitare.
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat însă că, în acest moment, nu sunt bani pentru atribuirea acestor lucrări. Ieri, Mediafax arăta într-un material că „Autostrada Transilvania va fi finalizată cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi terminată şi în 2026, după 22 ani de la începerea lucrărilor. Fişa tehnică a investiţiei relevă că lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate şi în 2026. O investiţie ale cărei costuri au depăşit cu mult valoarea preconizată iniţial şi care candidează la Cartea Recordurilor, din cauza ritmului lent de execuţie. Proiectul a început în 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri, dar porţiunea realizată până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total”.
La scurt timp, într-un comunicat de presă, CNADNR a precizat: „Prin revizuirea reţelei europene de transport TEN – T, sectoare din Autostrada Transilvania au devenit eligibile pentru a fi construite din bani europeni în perioada 2014-2020. În funcţie de sursele de finanţare