Multi sunt convinsi ca jocurile video reprezinta doar un mod oarecare de petrecere a timpului liber, dar la nivel mondial, valoarea de piata a acestora oscileaza intre 57 si 65 de miliarde de euro.
Din 2006 pana in prezent, cresterea inregistrata de acest sector se situeaza la nivelul de 11,4%, devenind principalul concurent pentru sectoarele cinema si muzica, relateaza ANSA.
Regina incontestabila in acest sector este Asia, unde se estimeaza o crestere de 9% pentru urmatorii trei ani, cu accent pe jocurile online wireless si cu un impact spectaculos prevazut pentru noile platforme pe piata pana in 2015, apreciat sa depaseasca 50%, atingand o valoare de peste 41 de miliarde de euro.
Jocurile video se bucura de un real succes si pe alte continente: in 2009 si 2010, consumul de videogames in Europa l-a depasit pe cel de video, muzica si cinema, iar viitorul se anunta tot mai roz, universul gaming fiind in continua expansiune.
Call of Duty - Modern Warfare 3 s-a vandut in mai bine de 6,5 milioane de exemplare in doar 24 de ore de la lansare, doar in Marea Britanie si Statele Unite, totalizand incasari de 400 de milioane de dolari, iar Angry Birds inregistreaza circa 500 de milioane de download-uri in fiecare zi, fiind jucat pentru circa 5 milioane de ore.
Cifrele sunt impresionante, iar potentialul pietei specifice este corelat numarului de companii specializate, existente la nivelul fiecarei tari, element care avantajeaza in mod evident Marea Britanie (400 de companii), Canada (348 de companii) sau Statele Unite (200 de companii).
Multi sunt convinsi ca jocurile video reprezinta doar un mod oarecare de petrecere a timpului liber, dar la nivel mondial, valoarea de piata a acestora oscileaza intre 57 si 65 de miliarde de euro.
Din 2006 pana in prezent, cresterea inregistrata de acest