În preajma Sărbătorilor de iarnă, comercianţii se folosesc intens de Facebook, Twitter şi alte reţele de socializare pentru a-şi promova produsele drept cadouri ideale de Crăciun, scrie site-ul bottomline.msnbc.msn.com.
Marii retaileri din Statele Unite, printre care Macy's, Wal-Mart sau Best Buy, şi-au publicat din timp ofertele pe Facebook. Pe aceeaşi platformă, Target, Amazon şi Toys R Us organizează concursuri şi oferă reduceri importante, totul pentru a convinge consumatorii să dea „like" la brandurile şi produsele lor, dar mai ales să le cumpere.
De asemenea, reţeaua de magazine de feronerie şi bricolaj Lowe's le-a cerut fanilor să voteze articolele pe care le vor la reducere, iar retailerul Best Buy a creat o pagină specială dedicată evenimentului Black Friday (Vinerea Neagră) - ziua marilor reduceri în Occident, care a fost adoptată şi în România.
Potrivit site-ului de cumpărături Nextag, 5% din totalul vânzărilor înregistrate în Vinerea Neagră s-au făcut prin intermediul Facebook. Achiziţiile efectuate cu ajutorul reţelelor de socializare au un mare avantaj în faţa celor intermediate de site-uri web sau de e-mailuri: conferă „încredere şi putere de convingere din partea unui prieten", susţine Andrew Lipsman, vicepreşedintele companiei de cercetare şi marketing comScore. „Aceşti ultimi ani au fost cei mai dificili pentru industria de retail", a declarat David Stone, directorul CashStar. „Facebook este un important canal de comunicare, iar anul acesta s-a dovedit un colac de salvare pentru retaileri", a adăugat el.
"Facebook este un important canal de comunicare, iar anul acesta s-a dovedit un colac de salvare pentru retaileri.''
David Stone CEO CashStar