În acest an, piaţa produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală din România a crescut doar cu 3,2%, ajungând la o valoare de 4,07 miliarde lei, potrivit unui studiu al companiei britanice Euromonitor.
Anul trecut, piaţa a urcat cu 2%, de la 3,86 de miliarde de lei la 3,94 de miliarde de lei, mai lent decât în anii anteriori, creşterea fiind limitată de criza economică prelungită, majorarea TVA şi reducerea veniturilor populaţiei.
"Trendul pozitiv s-a menţinut în 2010, însă nu se anticipa o criză atât de îndelungată. Chiar dacă nu a fost un an rău, nu a fost nici la fel de bun precum aşteptările", se arată în studiu, citat de Mediafax.
Potrivit studiul citat, în România se menţin discrepanţele puternice de consum dintre zonele urbane şi cele rurale.
"Potenţialul de creştere este puternic, întrucât aproximativ 45% din populaţie locuieşte în zone rurale, unde piaţa produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală este slab dezvoltată. La sate, categoriile de produse cu cele mai bune vânzări sunt cele bazate pe necesitate", au mai spus reprezentanţii Euromonitor.
Pentru anul următor, Euromonitor International anticipează un avans de 4,5%, la 4,25 de miliarde de lei.