Intr-o perioada tulbure, de reasezare a economiei, antreprenoriatul social poate fi solutia pentru cei care au curajul sa porneasca afaceri ce nu urmaresc neaparat profitul, ci mai ales generarea de “valoare sociala”, adica rezolvarea problemelor comunitatilor din care fac parte.
“Vad antreprenoriatul social ca fiind complementar celui de afaceri. Se face un proiect, se gaseste finantarea, o parte din ea poate proveni din donatii si sponsorizari, iar apoi se lanseaza o serie de activitati”, a spus Radu Ioan Tudorache, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street difuzata la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro.
Difuzat in fiecare miercuri, de la 12 la 13, Start-Up Wall-Street este un talk-show care se adreseaza antreprenorilor si celor care doresc sa inceapa un proiect pe cont propriu.
Radu Ioan Tudorache, invitatul emisiunii de saptamana aceasta, este unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori, dar si un “business angel”. Nascut intr-o familie de antreprenori aflata acum la a patra generatie, Radu Ioan Tudorache este administrator al M Grup, care include afaceri in Romania si in sud-estul Europei din domeniul farmaceuticelor, IT, imobiliar si industrial.
“Sunt un matematician-investitor activ din 1997 in domenii precum IT, logistica, industrie, domenii in care am utilizat extensiv conceptul de parteneriat, in mod real, si nu pe hartie. Consider ca nivelul bunastarii generale nu poate creste decat prin aceasta notiune integrata in viata cotidiana”, se autodescrie Tudorache pe blogul personal.
In emisiunea de saptamana aceasta, Radu Ioan Tudorache a vorbit despre antreprenoriatul social – ce inseamna mai exact si cum a fost el pus in practica – exemple din Romania, dar si din strainatate, acolo unde Bill Gates (Microsoft) sau Jimmy Wales (Wikipedia) au devenit cunoscuti (si) ca antreprenori sociali.
Intai si-ntai, ce inseamna an