„Adevărul“ a testat cel mai nou SUV lansat pe piaţa din România. A treia generaţie a Mercedes-Benz Clasa M aduce o serie de noutăţi, dar şi o schimbare a comportamentului dinamic.
Este ceva obişnuit în industria auto ca modelele mai bine echipate să fie comercializate pe sfârşit de generaţie. În cazul SUV-ului german, lucrurile nu stau aşa. Pentru a marca lansarea pe piaţă a noii generaţii, care până acum a fost comercializată în peste 1,2 milioane de exemplare, timp de opt luni de la lansarea pe piaţă, noua Clasă M va fi disponibilă cu pachetul special Edition 1. Aceasta include pachetul optic AMG pentru exterior şi multiple opţiuni de configurare a unui interior premium. Am testat o astfel de maşină ce includea ambele pachete - interior şi exterior.
Pe asfalt, se constată o îmbunătăţire a comportamentului faţă de vechea generaţie. Totuşi, anumite curbe mai dificile trebuie abordate cu viteze maxime de 70 kilometri/oră pentru că ML-ul este o maşină cu centrul de greutate mai ridicat decât al unei maşini sport.
Adevărata revelaţie o ai însă pe offroad. În cadrul testului, SUV-ul german a urcat scări, a negociat pante foarte abrupte şi rampe de peste 30 de grade. Pe teren accidentat, confortul interior este apropiat de cel al sedanurilor de lux, singurul lucru care îi deranjează pe cei din interior fiind gravitaţia (în cazul în care maşina este înclinată).
Edition 1 înseamnă cel mai rafinat interior prezent deocamdată în Clasa M
Condusul în offroad este destul de uşor, şoferul fiind ajutat de tracţiunea integrală permanentă 4MATIC împreună cu 4ETS, sistemul de control electronic al tracţiunii şi modul offroad accesibil la apăsarea unui buton. Sistemul de asistare la plecarea din plan înclinat, ca şi DSR (Downhill Speed Regulation), ajută la urcarea şi la coborârea pantelor.
Motor V6, dar şi Euro 6
@