În ultimii ani, rata de înfiinţare a noilor companii a fost extrem de redusă
FPP: Doar 12% din managerii cu care am discutat în ultima lună sunt din firme noi
Planificarea riguroasă a cheltuielilor, principala soluţie de supravieţuire pe timp de criză
În ultimii ani, criza economică şi ritmul accelerat al falimentelor au temperat entuziasmul antreprenorial din România. Într-un context în care tot mai multe companii au trebuit să "tragă obloanele", au fost doar câţiva mai curajoşi să-şi deschidă o afacere nouă în noile condiţii economice. Aşa se face că ritmul de înfiinţare a noilor firme a fost extrem de afectat de la începutul lui 2008 şi până în prezent, cu doar o lună înainte de 2012.
Potrivit unui sondaj realizat în cursul lunii noiembrie de Fundaţia Post-Privatizare (FPP), doar 12% din managerii cu intervievaţi provin din firme înfiinţate în ultimii 5 ani. Aproximativ 21% dintre interlocutori fac parte din companii care au luat naştere acum 6-7 ani, adică în perioada de creştere economică. Astfel putem determina un ritm de înfiinţare de noi firme doar la jumătate faţă de cel premergător crizei. În aceste condiţii, cea mai mare pondere a antreprenorilor cu care Fundaţia a reuşit să discute provine din firme care activează de mai bine de 7 ani.
Majoritatea consideră că educaţia antreprenorială este unul dintre cele mai importante aspecte pentru consolidarea unui business, de aceea 48% dintre cei intervievaţi urmează cursurile unui program de pregătire antreprenorială la nivel de management sau un MBA. Există o tendinţă de valorizare pozitivă din partea antreprenorilor a programelor de MBA, 52% dintre aceştia fiind de părere că angajaţii ar trebui să beneficieze de o astfel de pregătire.
"Managementul afacerilor s-a schimbat odată cu criza economică. 89% dintre antreprenorii intervievaţi au recurs la planificarea riguroasă