Bucureştenii sunt obligaţi să-şi cumpere un card electronic, chiar dacă au nevoie să facă o singură călătorie cu autobuzul sau tramvaiul.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) nu au introdus, încă, plata biletelor de călătorie prin intermediul telefonului mobil, deşi promiseseră că vor face acest lucru până la sfârşitul anului.
Dacă bucureştenii get-beget s-au obişnuit deja cu situaţiile în care nu găsesc de unde să-şi încarce cardul, turiştii au mult de furcă atunci când vine vorba de a călători cu mijloacele de transport în comun.
Chiar dacă au de făcut un singur drum prin Capitală, de la Gara de Nord până la un spital sau până la Aeroportul Băneasa, trebuie să scoată din buzunar, pe lângă preţul biletului, încă 1,6 lei pentru un card pe care poate că nu-l vor mai folosi niciodată în viaţa lor.
Plata cu telefonul, în stand-by
Eliminarea biletelor de hârtie a început în luna mai a acestui an. Regia îşi motiva atunci decizia prin faptul că, prin validare, cardurile oferă „informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major al RATB şi anume adaptarea capacităţii de transport la cerinţele publicului călător“.
Situaţia nu se va schimba prea curând, pentru că reprezentanţii regiei spun că nu au făcut nimic până acum pentru a introduce plata călătoriilor cu telefonul mobil însă analizează în continuare această posibilitate. „În planul nostru este şi această propunere, însă nu ştim când va putea fi aplicată“, ne-a declarat Constantin Tobescu, purtător de cuvânt al RATB.
La alţii se poate
Un sistem similar de plată a călătoriilor există şi în Londra. Aici, însă, cei care folosesc transportul în comun au posibilitatea să plătească o singură călătorie direct la şoferul autobuzului cu bani lichizi. Şi în