Nimeni nu a calculat exact cum se uită cineva la profilul de Facebook al unei persoane, dar specialiştii de la „EyeTrackShop" i-au ajutat pe cei de la mashable.com pentru a monitoriza mişcările ochilor atunci când se uită pe Facebook.
Studiul a utilizat 30 de camere care au monitorizat în permanenţă mişcarea oculară a persoanelor în timp ce se uitau pe Facebook, Google+, LinkedIn, Flickr, YouTube, Klout, Reddit, Digg, Tumblr sau StumbleUpon. Fiecare mişcare era înregistrată o dată la 10 secunde.
Cei care au realizat acest studiu au recunoscut că nu poate fi luat în considerare ca o dovadă ştiinţifică, ci ca o mostră a unei cercetări mai mari.
Ceea ce se observă din start pe imaginea unde diferitele zone de pe pagina de profil sunt colorate de la verde la roşu, unde roşu este o privire mai intensă şi mai de durată, este că ceea ce atrage atenţia este poza de profil.
Spre deosebire de Facebook, unde faţa şi lista de prieteni sunt mai importante decât datele şi informaţiile private, pe LinkedIn, cea mai mare reţea socială profesională, locul de muncă atrage cele mai multe priviri.
O concluzie logică este faptul că majoritatea persoanelor se uită doar la primele informaţii postate pe Wall, adică peretele pe care fiecare persoană afişează mesaje, link-uri şi poze. Tot ceea ce este în josul paginii nu este considerat important şi foarte puţini oameni doresc să depună mai mult efort decât este necesar, citind prea multe informaţii.