ProTV, liderul pieţei de televiziune, îşi începe pe 1 decembrie cel de-al 17-lea an de activitate şi deşi se apropie de majorat spune că nu s-a schimbat nimic în relaţia cu telespectatorii.
"Relaţia dintre noi este aceeaşi, ProTV este făcut pentru români, este construit pentru dorinţele lor, pe gustul lor. Cu toţii, ca oameni, am devenit mai moderni, iar ProTV este mai românesc decât oricând", spune Costi Mocanu (42 de ani), directorul general al companiei ProTV, care cuprinde posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Pro TV Chişinău, Sport.ro şi MTV.
"Noi avem o misiune în România, am putea să o numim PROmisiunea. Când spun că PRO TV-ul este mai românesc decât oricând, mă refer şi la felul în care ne-am înţeles rolul social în ultimii 16 ani. Noi suntem promotorii unor schimbări sociale, schimbări legislative şi ai unui fel de a trăi româneşte. Respectăm oamenii care au reuşit, îi dăm ca model, ne inspirăm de la ei, dar nu neglijăm zonele sociale gri despre care statul evită să vorbească. Comunitatea de business trebuie să fie conştientă că este obligatoriu să întoarcă o parte din succesul ei financiar românilor", adaugă Mocanu.
În pofida ascensiunii puternice a internetului, televiziunea rămâne principala platformă de media, fiind de altfel şi cea mai accesibilă. Potrivit lui Mocanu, românii sunt privitori de mare clasă la televizor, dar au şi de unde alege, au astfel cum să compare. "Dialogăm cu un public pretenţios, răsfăţat, alintat chiar, căruia i se oferă aproape gratis conţinut de mare calitate. Avem deci de-a face cu privitori profesionişti, care se plictisesc repede şi cer lucruri noi de la un sezon la altul."
În pofida faptului că ultimii trei ani au fost marcaţi de criza financiară şi economică, comportamentul de consum nu s-a modificat. Emisiunile economice sau despre criză nefiind în topul p