Deşi edilii au anunţat că staţia RATB de pe cel mai mare pasaj va fi funcţională din luna septembrie, aceasta nu poate fi folosită nici acum. Motivul invocat oficial: lipsa unui racord electric.
Inaugurarea Pasajului Basarab a avut loc cu doi ani mai târziu decât se stabilise iniţial, iar staţia RATB de pe pod va fi gata, în cel mai bun caz, cu mai mult de două luni întârziere. Edilii anunţaseră că tramvaiele vor opri pe pod din luna septembrie, dar iată că suntem la sfârşitul lunii noiembrie, iar staţia nu este nici acum funcţională. „Noi nu am fost anunţaţi despre darea în funcţiune a staţiei de pe Pasajul Basarab. Tramvaiele circulă pe pod, dar nu opresc deocamdată acolo", a declarat Brânduşa Raiceanu, purtătorul de cuvânt al RATB.
Constructorii pasajului spun că ei şi-au terminat treaba şi mai aşteaptă doar finalizarea unui racord electric. „E cam gata, adică e chiar gata, dar lipseşte racordul electric. Procedurile celor de la Enel mai durează între 10 zile şi două săptămâni, după care putem da drumul la staţie. I-am făcut verificările şi testările necesare", a declarat Grigorie Verenciuc, director executiv la asocierea Astaldi-FCC Construccion care a realizat pasajul. Călătorii vor avea acces de la staţia RATB direct pe Calea Griviţei şi Bulevardul Dinicu Golescu cu ajutorul a patru lifturi şi scări rulante. Lucrările la staţie au costat 12 milioane de lei şi ar fi trebuit finalizate din luna septembrie, după cum au anunţat edilii la inaugurarea pasajului.
Trotuarul rulant, gata în 2012
În afara lifturilor şi a scărilor rulante care vor face legătura cu arterele de circulaţie importante, staţia va mai avea şi un trotuar rulant care va coborî direct pe peronul I de la Gara de Nord. „Deocamdată nu avem aprobare de la CFR. Trebuie încheiat un acord între primărie şi CFR pentru construirea trotuarului rulant. Acesta ar putea fi final