Helga este proprietar de bar. Un bar pe care l-am putea numi A1 (sau, pentru a da un plus de savoare poveştii … AIBar - fără nici o legătură cu deja celebrul brand AIG), ai cărui clienţi sunt în marea lor majoritate şomeri. În termeni economici, situaţia financiară precară a clienţilor săi, este o problemă cât se poate de serioasă pentru viitorul afacerii pe care Helga o conduce. Aşa începe povestea – fictivă – a proprietarei unui business – la fel de fictiv – cu băuturi alcoolice. Circulă pe internet ca un viral … şi este o poveste plină de învăţăminte.
Cu o afacere care abia se târa de la o zi la alta, şi după multe nopţi nedormite, Helga pune la punct o nouă strategie de marketing, cu o ofertă de nerefuzat pentru clienţii săi: “Bea acum – plăteşte mai târziu!”, prin care Helga îşi creditează clienţii. “Băutul pe datorie” s-a dovedit o strategie de succes, pentru că, aproape peste noapte, barul Helgăi a devenit cel mai frecventat local din zonă. Iar de aici şi până la a deveni barul cu cele mai mari vânzări din oraş nu a mai fost decât un pas!
Eliberaţi de presiunea de a plăti pe loc ceea ce consumă, clienţii nu au mai avut prea multe de obiectat atunci când Helga a mărit preţul băuturilor servite. Şi a făcut asta nu doar odată, ci în mai multe rânduri, fără ca vreunul din clienţii săi să protesteze. Una peste alta, afacerile Helgăi au explodat: vindea tot mai mult şi tot mai scump ... doar că pe datorie.
Oportunităţi de business pentru bancă
Cu o astfel de evoluţie a cifrei de afaceri, afacerea Helgăi a atras atenţia tânărului, dinamicului şi inventivului director al băncii care credita activitatea de zi cu zi a barului: pentru acesta, creanţele acumulate erau o adevărată avere viitoare.
Asta a fost suficient pentru executivul băncii, pentru a majora limita de credit pe care AIBar o avea la banca pe care o condu