La mijlocul lunii noiembrie, Forumul Cultural Austriac a dorit să prezinte publicului românesc câţiva artişti reprezentativi pentru dansul contemporan din Austria, ţinând cont pe de o parte de strânsa legătură existentă, în ultimul deceniu, între creatorii de dans contemporan români şi austrieci, iar pe de altă parte, dorind să evidenţ ieze importanţa acestei direcţii a dansului, cunoscut fiind faptul că ea trece, la noi, printr-un moment dificil, Centrul Naţional al Dansului nemaiavând un sediu unde să-şi susţină spectacolele.
Aceste considerente au fost exprimate de directoarea Forumului Cultural Austriac, Karin Cervenka, fapt care dovedeşte o solidaritate şi o îngrijorare neîmpărtăşite de autorităţile noastre culturale. Tristă situaţie, în care alţii ne duc grija mai mult decât ne-o ducem noi înşine, prelungind o situaţie de nesiguranţă, care tinde să se permanentizeze. Şi acest fapt trebuie să pară de neînţeles unui factor cultural dintr-o ţară în care dansul contemporan şi performance- ul au, de peste treizeci de ani, o susţinere permanentă. Austria şi mai ales Viena este centrul unei mişcări de dans contemporan deosebit de active, de bogate, de diverse şi bine susţinute, printr-o serie de instituţii care o sprijină şi o promovează pe plan naţional şi internaţional. Din 1984, Festivalul ImPulsTanz, desfăşurat în fiecare vară la Viena, a devenit treptat cel mai mare festival de dans contemporan din lume, care, prin programul său de burse DanceWeb, determină naşterea unei întregi serii de evenimente naţionale cât şi internaţionale. Pe lângă aceasta, Viena dispune din 2001 de un centru, Tanzquartier Wien, dotat cu o sală de spectacol, trei studiouri pentru antrenamente şi servicii pentru cercetare şi teorie. În plus, şi alte teatre din Viena prezintă producţii de dans contemporan, precum o fac şi studiourile private, printre care şi cel al lui Paul