Pe hârtie, noul Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic stă mai bine decât BMW X5 xDrive30d. Bătălia finală se va da însă pe şosea. Sursa: EVZ
1 /.
Nu mai este un secret pentru nimeni. SUV-u-i frate cu românul. Iar mastodonţii 4x4 premium sunt starurile incontestabile ale şoselelor patriei. Din varii motive, unele nu neapărat măgulitoare.
E de la sine înţeles că, pe acest fond, lansarea unui SUV Mercedes-Benz se califică drept un eveniment de larg interes pentru potenţialii clienţi, dar şi pentru admiratorii cu o detentă financiară incompatibilă cu o porţie de fericire atât de mare şi de scumpă.
Noua Clasă M de la Mercedes- Benz, pe care am testat-o, săptămâna aceasta, în premieră, pe drumurile din România, este o maşină de cinci stele. La testele de siguranţă Euro NCAP. Un SUV "de fiţe" care înglobează mai multă tehnologie decât o clasă (inferioară) întreagă de automobile.
De la motorizările turbodiesel de ultimă generaţie – dintre cele mai puţin poluante şi economice – până la imensul arsenal de sisteme de siguranţă, active şi pasive.
Care pe care
ML-ul de ultimă generaţie va avea nevoie de toate acestea, ca şi de echipamentele de confort sau finisajele superioare, întrucât atacă un segment dominat autoritar de brigada de SUV-uri BMW, în frunte cu instigatorul-şef al dorinţei românilor, fiorosul X5.
Pe hârtie, versiunea pe care am condus-o – ML 350 BlueTEC 4Matic – stă mai bine decât X5 xDrive30d.
Mercedes-ul are mai mulţi cai-putere, un cuplu superior, performanţe mai bune, consum şi emisii inferioare. Diferenţele nu sunt însă atât de mari încât să tranşeze singure confruntarea. Şi asta pentru că ML-ul, cel puţin în această declinare, face o mai bună impresie prin confortul oferit, decât printr-o sportivitate determinantă – apanajul marelui său rival.
Direcţia, setările trenului de rulare, tran