În România a te plânge este un obicei. Acesta este singurul lucru care nu îi place lui Ronald Binkofski, managerul general al Microsoft România, când vine vorba despre noua lui ţară adoptivă.
"Ar trebui să nu ne mai plângem. Cred că a devenit un obicei, o modă. Este atât de uşor să te plângi. Eu aş începe cu mine. Ce am făcut eu ca lucrurile să meargă mai bine? Şi, dacă ai un răspuns sincer că ai făcut ceva, poate atunci te poţi plânge", ne-a declarat şeful operaţiunilor locale ale Microsoft.
El spune că iubeşte, fără nicio îndoială, România, pentru calitatea oamenilor, pentru cultura ei, pentru peisajele ei minunate şi, de ce nu, pentru potenţialul economic şi pentru avântul pe care îl are industria IT locală. O iubeşte pentru că se simte "ca acasă", în Polonia, după ce, timp de ani buni, a lucrat în Germania, în Federaţia Rusă şi în Republica Cehă. "Cred că am iubit-o din primul moment", adaugă el.
"Ar trebui să spunem că putem să facem. În loc să ne plângem ar trebui să facem aceste lucruri mici să meargă. În paşi mici. Vorbim despre 20 de milioane de oameni. Dacă fiecare ar face un pas în faţă impactul ar fi enorm", spune el. "Zâmbesc când vă spun aceste lucuri pentru că dacă aţi merge acum în Polonia, lucrurile ar fi similare. Şi acolo oamenii se plâng. Se pare că e natura umană", a adăugat Binkofski.
"Şi noi ne plângem, de guvern, de drumuri, de multe. Dar ne exprimăm mult mai clar mândria de a fi polonezi"
O diferenţă pe care a observat-o între polonezi şi români este că deşi a te plânge este "un obicei" la ambele popoare, polonezii sunt mult mai fermi când vine vorba despre mândria de a fi polonez decât românii.
"Chiar am observat asta. Şi noi ne plângem, de guvern, de drumuri, de multe. Dar ne exprimăm mult mai clar mândria de a fi polonezi. La români mândria apare, la nivel declarativ, doar când li se spune că în altă part