Capitala rămâne destinaţia preferată de retailerii care sunt interesaţi să intre pe piaţa românească, dar şi de cei deja prezenţi, mărcile spaniole, italiene, franceze şi britanice având o prezenţă puternică, potrivit unei analize realizate de compania Jones Lang LaSalle.
"Pot spune că interesul retailerilor pentru piaţa din România este în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Bucureştiul rămâne destinaţia preferată de retailerii care sunt interesaţi să intre pe piaţa românească, dar şi de cei deja prezenţi. Faptul că în această toamnă vedem un număr important de deschideri de centre comeciale este o dovadă clară a creşterii interesului pentru continuarea dezvoltărilor în România", a declarat şefa departamentului de retail de la Jones Lang LaSalle în România, Roxana Stănciulescu.
Rămân încă oraşe cu potenţial de dezvoltare, oraşe mari cum ar fi Galaţi, Braşov, Ploieşti, unde deja s-au anunţat centre comerciale pentru anii următori.
"Retailerii sunt interesaţi atât de proiectele anunţate în 2012, cât şi de centrele comerciale existente, care sunt în proces de repoziţionare", a declarat şefa departamentului de retail de la Jones Lang LaSalle în România, Roxana Stănciulescu.
Un număr din ce în ce mai mare de retaileri preferă parcurile de retail din vecinătatea hypermarketurilor, tendinţă care se observă în special la retailerii de tip discount, retailerii de electrocasnice sau mobilă, potrivit reprezentantului Jones Lang LaSalle.
Raportul arată că oferta de spaţii comerciale în regiune va creşte cu încă 2,5 milioane de metri pătraţi până la sfârşitul anului 2013, din care 45 de centre comerciale vor fi livrate pe piaţă în 2012, iar aproape jumătate din acest stoc va proveni din Polonia, urmată de România, Serbia şi Croaţia.
Totodată, Polonia, România, Croaţia şi Serbia pot fi clasificate ca fiind atractive, iar mărcile s