Japonezii au dezvoltat primul sistem de frânare regenerativă din lume, destinat unui automobil, care foloseşte un capacitor. Este vorba de un sistem asemănător celebrului KERS din Formula 1. Cu o singură diferenţă: energia electrică recuperată nu este folosită la tracţiune, ci la alimentarea unor sisteme auxiliare. Concret, denumit de Mazda "i-ELOOP" (Intelligent Energy Loop), va fi introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În condiţiile de condus de zi cu zi, cu accelerări şi frânări dese, "i-ELOOP" îmbunătăţeşte consumul de combustibil cu aproximativ 10%.
Frânele regenerative sunt unice pentru că folosesc un capacitor, o componentă electrică ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrică. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încărcate şi descărcate rapid şi în plus sunt rezistente la un număr mare de cicluri de încărcare-descărcare. "i-ELOOP" al celor de la Mazda transformă eficient energia cinetică a automobilului în energie electrică, în timp ce acesta frânează şi foloseşte curentul stocat în capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio şi alte componente electrice.
Nu necesită baterie dedicată
Sistemul de frânare regenerativă creşte în notorietate ca tehnologie destinată economisirii combustibilului. În general, acest sistem foloseşte un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe măsură ce vehiculul decelerează, recuperând astfel o parte din energia cinetică a vehiculului. Sistemele de frânare regenerativă din vehiculele hibride folosesc în general un motor electric de mari dimensiuni şi o baterie dedicată.
Specialiştii japonezi au studiat procesele de accelerare şi decelerare ale automobilului şi au dezvoltat un sistem foarte eficient care recuperează rapid o cantitate mare de electricitate de fiecare dată când vehiculul decelerează.