Mercedes-Benz Romania a organizat un drive test pana la Sibiu cu noile generatii ale claselor M si B, care au putut fi testate pe drumul virajat dintre Rasinari-Paltinis, dar si off-road in cazul SUV-ului ML intre Valea Stezii-Santa.
Am avut la dispozitie 11 SUV-uri ML cu motorizarile Euro 6 diesel 250 BlueTec 4Matic 204 CP (55.700 euro cu TVA) si 350 BlueTec 4Matic 258 CP (59.300 euro cu TVA). Functia Eco start/stop este standard, iar transmisia automata este 7G-Tronic Plus.
A treia generatie a clasei ML este in medie mai economica decat modelul anterior cu 25% si beneficiaza de noi sisteme de tractiune integrala, suspensie si asistenta. Noul ML primeste optional un rezervor de 93 de litri (70 litri in standard), pentru o autonomie mai mare.
Pentru test am ales doua SUV-uri ML cu motorul diesel de 3 litri 258 CP. Ambele au inregistrat un consum extraurban de 10,5-10,7% pe ruta Bucuresti-Valcea-Sibiu-Brasov-Bucuresti. Consumul este destul de bun avand in vedere ca am condus cat am putut de sportiv, atat in mod automat cat si manual folosind padelele de langa volan.
Masina raspunde instant la apasarea pedalei de acceleratie, iar schimbarea treptelor se face lin fara a observa soferul. Motorul Euro 6 este foarte silentios si pentru ca nu vrea sa polueze exagerat, daca apasam acceleratia la podea cand stam pe loc acul turometrului nu va trece de 3.000 de ture.
Noul ML ne-a dat voie sa abordam curbe cu 100 km/h fara probleme, sa reducem rapid viteza la intrarea in localitati si sa acceleram puternic in depasiri.
Mercedes mi-a demonstrat ca poate fi premium si in off-road, am condus circa 10 km pe un drum forestier cu pietre fara sa simt vibratii in interior, am urcat pe scari cu un model Airmatic cu garda la sol de 28,5 cm, care poate depasi vaduri adanci de 60 de cm, si am stat pe 2 roti pe un traseu special.
In premiera pe