Piata de ingrijire personala si infrumusetare a continuat sa se extinda in Romania in 2010, atingand o valoare de 936 milioane euro, desi ritmul de crestere a incetinit fata de anii precedenti, potrivit unui studiu al Euromonitor International.
Prelungirea crizei economice a impiedicat o revenire a pietei, iar majorarea TVA-ului de la mijlocul anului, alaturi de scaderea venitului pe gospodarie au contribuit si ele la incetinirea ritmului de crestere pe aceste segmente.
Produsele naturale castiga teren
In ultimii ani, consumatorii au aratat un interes crescut pentru felul in care sunt realizate anumite produse si pentru ingredientele utilizate in respectivul proces. Romanii prefera produsele cosmetice bazate pe esente naturale, potrivit studiului.
De asemenea, s-a observat o crestere a popularitatii produselor organice, care aduc beneficii duble, atat din punct de vedere al sanatatii, cat si al frumusetii. Astfel, majoritatea producatorilor si retailerilor s-au orientat spre acest segment, incercand sa-si intareasca pozitia pe piata prin promovarea produselor cu "calitati naturale".
Multinationalele se mentin pe primele pozitii
Jucatorii internationali, printre care si L'Oreal, Beiersdorf sau Procter & Gamble domina piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala. Criza economica din ultimii ani a oferit o sansa producatorilor locali, care au reusit sa patrunda mai bine pe piata.
Evolutia producatorului local Farmec a fost una pozitiva, prin preluarea afacerilor mici din segment, dar nu a reusit sa depaseasca cota de piata a marilor companii internationale. De asemenea, Elmiplant a abordat o strategie bazata pe caracteristicile "inspirate din natura" ale produselor sale, ceea ce i-a adus o crestere a cotei de piata in 2010.
Desi bugetele alocate publicitatii au scazut la finalul perioadei