La începutul săptămânii viitoare, luni 5 decembrie, se deschide Festivalul internaţional CineMAiubit, una dintre cele mai longevive, mai stilate şi mai de succes manifestări de profil din lumea cinematografiei româneşti. Peliculele, afişele, scenariile se vor duela la această a 15-a ediţie, în perioada 5-8 decembrie, în spaţiul oferit de Cinema Studio. Cele patru secţiuni competitive sunt: Ficţiune pe peliculă; Ficţiune digitală; Secţiunea documentar; Secţiunea animaţie/ experiment. Suplimentar, există concursurile pentru cel mai bun scenariu şi pentru cel mai bun afiş. Ţările care vor participa în acest an la întâlnirea şcolilor cinematografice vor fi Anglia, Cehia, Germania, Israel, Italia, Slovacia şi România.
Un Festival unde publicul nu te iartă
Prof.univ.dr. Marius Şopterean (Director Departament Regie de film şi TV, Producţie, Animaţie) şi Lect.univ.dr. Doru Niţescu (Prodecan UNATC), coordonatori ai festivalului, au avut amabilitatea să răspundă câtorva întrebări puse de Ziarul de duminică:
Cum mai "atârnă" actualmente Festivalul pe piaţa noastră culturală, în condiţiile în care ofertele de evenimente similare se înmulţesc în progresie geometrică? Aveţi în vedere o nouă strategie de marketing?
- O nouă strategie de marketing nu, pentru că CineMAiubit a reuşit să îşi construiască de-a lungul celor 15 ediţii un brand puternic şi de sine stătător. Ce încercăm de la o ediţie la alta este să avem competiţii cât mai puternice, filme cît mai variate (tematic), ţări participante cât mai multe. De când a devenit internaţional (acum mai bine de 10 ani), festivalul şi-a făcut o serie întreagă de prieteni în întreaga lume, din Statele Unite până în India, să nu mai vorbim de şcolile europene de film, de a căror cooperare ne bucurăm în mod constant. Revenind la întrebarea dumneavoastră, CineMAiubitul nu se teme de concurenţi, din contră, cu