Sistemul, care protejează coloana cervicală, o zonă extrem de sensibilă, se declanşează atunci cînd motociclistul se loveşte de un obiect contondent sau atunci cînd cade de pe motocicletă
Motociclistul se expune la riscuri enorme în cazul unui accident. Impactul cu orice obiect contondent, maşină, stîlp şi multe altele, poate fi fatal pentru acesta. Zona gîtului este extrem de periculoasă pentru un motociclist, de aceea pe piaţă a apărut combinezonul cu airbag. Acesta este destinat în principal piloţilor care aleargă pe circuit, dar poate fi folosit şi în deplasările de zi cu zi prin oraş.
"S-a observat că în proporţie de 90% din accidentele stradale sau cele din curse, motociclistul se alege cu fractura coloanei cervicale, şi nu a coloanei lombare sau toracale. Combinezonul protejează clavicula şi gîtul, zone extrem de sensibile. Eu cred că este nevoie de aceste inovaţii pentru protejarea motocicliştilor, sistemele airbag fiind un mare pas în acest sens. În cîţiva ani sperăm să vedem o statistică cu mai puţine fracturi în accidentele moto", a declarat Ionuţ Mistode, numărul la clasa Superbike 1.000 cmc în România.
Cum funcţionează?
Acesta se declanşează doar la şoc sau cînd pilotul cade de pe motocicletă. Combinezonul este prins de cadrul motocicletei printr-un cablu subţire, dar rezistent. În situaţia în care motociclistul este aruncat de pe şa cu o forţă de 5 kgf, în zona superioară a combinezonului, respectiv în zona gîtului, este declanşat sistemul airbag ca o pernă de aer ce protejează zona cervicală, gîtul motociclistului, imobilizîndu-l. În cazul unui accident, perna de aer se poate pune la loc, fiind necesară doar schimbarea buteliei.
Un sistem similar de protecţie a gîtului şi a coloanei vertebrale, sistemul HANS, este folosit şi de piloţii din Campionatul Naţional de Raliuri, acesta devenind obligatoriu.
@