UPDATE: A noua generație a modelului compact japonez Honda Civic (versiunea europeană), care a fost prezentată la cea de-a 64-a ediție a Salonului auto de la Frankfurt, va oferi, în premieră, o versiune echipată cu un motor turbodiesel de 1.6 litri.
1 /.
În timp ce Toyota s-a dat pe lângă BMW pentru a putea folosi motoarele turbodiesel cu patru cilindri (1.6 și 2.0 litri) ale producătorului din Munchen, Honda continuă să-și ”in house” dezvolte propriile unități alimentate cu motorină.
După deja consacratul 2.2 i-DTEC diesel (utilizat de majoritatea gamelor comercializate de Honda), producătorul nipon va oferi un motor mai mic, mai eficient și mai puțin poluant, din aceeași categorie.
Este vorba de un propulsor de 1.6 litri, cu patru cilindri în linie și turbină, care dezvoltă 120 de cai-putere (la 4.000 rpm) și un cuplu maxim de 300 Nm (la 2.000 rpm).
Cel mai ușor
Potrivit producătorului, noul motor 1.6 turbodiesel este mai ușor decât toate unitățile similare existente pe piață în acest moment.
Și încă un detaliu remarcabil: Honda susține că dieselul său mic are potențialul de a elimina în atmosferă mai puțin de 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru!
Noul motor turobiesel de 1.6 litri va intra în oferta mai multor modele Honda, începând din prima parte a anului viitor.
Civicul, primul beneficiar
Prima gamă care se va bucura de serviciile acestui propulsor de top va fi noua generație a modelului Honda Civic - versiunea dedicată pieței europene - care va ajunge în showroom-urile mărcii japoneze în luna februarie 2012.
Autoturismul, expus în premieră la Salonul auto de la Frankfurt din această toamnă, trebuia să debuteze comercial imediat după Anul Nou, însă inundațiile din Thailanda au dat peste cap acest plan.
Mai multe repere car