Cand iti cumperi o masina noua, esti atent la parametrii tehnici, la motor, caroserie, confort, dar si la culoare, care, de multe ori, te caracterizeaza chiar pe tine.
Unii tin sa aiba aceeasi culoare precum cea anterioara, altii isi epateaza iubita asortand masina cu irisul ochilor ei, pe unii superstitia ii invata ca sunt privilegiati de anumite culori si nu putini socotesc ca prestigiul lor depinde de culoarea masini.
Exista, insa, si criterii absolut obiective care pot determina alegerea culorii dupa preferinte practice, as zice chiar pragmatice. Merita amintite, daca, intr-adevar, buzunarul te tine sa-ti schimbi masina.
Masina alba sau aproape alba
Culoarea alba se observa usor pe orice vreme, pe orice drum si, mai ales, noaptea, cu exceptia iernilor inzapezite. Daca n-ai de gand sa infrunti zapezile, sunt destule motive sa alegi albul.
Dezavantaj: murdaria se cunoaste imediat pe masina alba, mai ales dupa ploaie, dar si dupa o lunga parcare pe strada prafuita.
Masina alba arata elegant numai cand este curata si stralucitoare. Merita s-o alegi, daca esti hotarat s-o speli zilnic.
Automobilul negru
Era o vreme cand masinile negre erau considerate "ministeriale". De altfel, nici la noi, primele masini Dacia nu se vindeau in varianta neagra decat anumitor institutii, ca sa nu se confunde adevaratii "tovarasi" de cei de rand.
Tenta de "oficial" o mai pastreaza si astazi masinile negre, dar, daca vrei, nu te impiedica nimeni sa-ti iei una. Se murdareste la fel de rapid ca si cea alba, trebuie spalata la fel de des.
Dezavantaj: orice zgarietura se vede imediat. Alt dezavanataj: femeile cochete prefera masini colorate, la care adora sa-si asorteze rochia sau poseta.
Culoarea gri
Despre gri se spune ca este automobilul versatil. Ar