Gigantul american ar putea introduce un serviciu de retail online
Reprezentanţii companiei discută cu mai mulţi retaileri şi companii de curierat
Google Inc., compania care s-a consacrat prin intermediul celui mai popular motor de căutare pe internet, lider global pe piaţa de publicitate online, deţinătoarea celui de-al doilea cel mai folosit browser de internet din lume în luna noiembrie şi probabil principalul rival al Facebook în lumea reţelelor sociale, mai pregăteşte o surpriză. Potrivit Wall Street Journal, compania care administrează unul dintre cele mai populare servicii de poştă electronică din lume (G-mail - n.r.) şi cel mai complet sistem de hărţi online (Google Maps) se pregăteşte să atace o nouă piaţă. Cea a retailului online. Şi nu îşi propune să "nimicească", doar câteva companii mai mici, ci râvneşte la clienţii Amazon.com, cel mai mare site de retail online din lume.
"Google ar putea introduce un serviciu de cumpărături online care să promoveze livrarea în aceeaşi zi, încercând să atragă vizitatori de la rivali precum Amazon.com", notează Wall Street Journal (WSJ), citat de Reuters şi preluat de Mediafax. Google poartă discuţii cu mai mulţi retaileri şi companii de curierat, potrivit unor surse apropiate situaţiei. Reprezentanţii Google au refuzat să comenteze informaţiile.
Oficialii Google sunt îndreptăţiţi să creadă că vor avea şanse
Analiştii estimează că Google obţine circa 40% din venituri datorită vânzărilor efectuate de retaileri în urma unor căutări efectuate pe motorul de căutare al companiei. Astfel, Google s-ar putea simţi ameninţat de serviciul Prime al Amazon.com, care garantează livrare gratuită în maximum două zile în Statele Unite pentru orice produs pentru 79 de dolari pe an.
Tot mai mulţi utilizatori care adoptă Amazon.com Prime renunţă la căutarea produselor pe Google, care devin