Micuţii vor gadgeturi scumpe din dorinţa de a ieşi în evidenţă. Moş Nicolae, aşteptat diseară să pună darurile în ghete, deschide luna cadourilor, în care „vedetele" sunt Crăciunul şi Anul Nou.
Ca de obicei, magazinele se întrec în promoţii, iar reclamele TV la produse de profil sunt mai numeroase ca niciodată. Copiii sunt răsfăţaţii lunii decembrie, dar şi ţinta prioritară a acestui marketing furibund, datorită influenţei lor asupra părinţilor plătitori. Copiii văd, se lasă cuceriţi de ambalajele strălucitoare şi cer. Şi de cele mai multe ori părinţii cumpără, pentru că fericirea odraslei lor este cel mai important lucru.
Ultima tendinţă în rândul familiilor înstărite presupune şi un buget important destinat Sărbătorilor de iarnă. Copiii nu mai vor sub bradul de Crăciun păpuşi şi maşinuţe, acum cer bijuterii sau gadget‑uri costisitoare.
„S-a plictisit de telefon în două săptămâni"
Familia Scarlat, din Bucureşti, are un venit care o plasează undeva mai sus de nivelul clasei mijlocii. Marius (34 de ani) este manager în cardul unei multinaţionale, iar Ioana (31 de ani) este arhitect. Împreună, câştigă aproape 10.000 de euro lunar, mai mult decât suficient pentru a-şi satisface toate capriciile lor şi, mai ales, ale băiatului lor Matei, în vârstă de 11 ani.
„Matei este atât de obişnuit să primească tot ce-şi doreşte şi a primit deja atât de multe lucruri, încât pur şi simplu nu mai ştim ce cadou să-i facem de Crăciun în aşa fel încât să‑l încânte. Anul acesta ne-am gândit la un iPhone 4S. Desigur, i-am cumpărat lui Matei un telefon mobil de ultimă generaţie, dar s-a plictisit de el după două săptămâni. Sper că un iPhone o să-l bucure şi o să-l preocupe o perioadă mai lungă de timp", spune Ioana Scarlat.
Cadouri de mii de lei pentru copii
Un studiu recent arată că, mai nou, fetiţele de 10-12 ani nu se