Jocurile de pe Internet creeaza controverse aprinse si aproape ireconciliabile. Lupta dintre producatori, consumatori si educatori pare un razboi de durata, incurajat de pasiunea suporterilor din intreaga lume.
Dupa unii, jocurile dezvolta inteligenta, spontaneitatea si initiativa. Dupa altii, macina timpul pretios necesar pregatirii pentru Bac. Dupa foarte multi, nu ajuta, nu strica, si tocmai de aceea n-ar trebui sa sacaim tineretul fara rost, luandu-i jucaria.
Predispusi la butade, oamenii de arta insinueaza ca, daca Shakespeare s-ar fi distrat in tinerete cu un soft interactiv, noi n-am mai fi vizionat azi Hamlet, iar daca lui Verdi i s-ar fi intamplat acelasi lucru, generatia noastra n-ar fi auzit de Traviata.
Considerand ca problema imbraca aspecte prea serioase ca s-o abandoneze in faza simplelor presupuneri, specialistii de la "Indiana University School of Medicine" (SUA) au cercetat toate aspectele acestui subiect, pe baza tehnologiei de imagistica, prin rezonanta magnetica functionala, scrie Infoniac.
Studiul a dovedit incotestabil ca, atunci cand un adolescent este obsedat de jocuri video violente, in creierul lui apar efecte nocive grave. Starile emotionale normale sunt afectate negativ, iar mecanismul rationamentului logic ajunge sa fie distorsionat sau chiar partial blocat.
Jocurile violente degradeaza activitatea cerebrala
Experimentul a durat doua saptamani si a fost aplicat unui lot de tineri cu varste cuprinse intre 18 ai 29 ani, toti voluntari.
Cercetatorii au urmarit comportamentul tinerilor si activitatea creierului lor, in conjunctura cand li s-a pus la dispozitie un program de jocuri violente, timp de 10 ore, pe durata de o saptamana. In saptamana urmatoare, tinerilor nu li s-a interzis accesul la computer, dar nici nu li s-a mai pus la dispozitie softul cu jocur