Noul design al celui mai popular site de servicii video reprezintă o încercare nouă de a oferi o alternativă viabilă la televiziunea clasică, prin conţinut original.
YouTube şi-a schimbat joi designul şi, pe lângă modificările grafice, mesajul transmis este clar: site-ul încearcă să se axeze pe canale şi pe conţinut de calitate, lovind direct în televiziunea tradiţională.
În noua aşezare a paginii de start, canalele ocupă cea mai mare coloană. Filmuleţele recomandate stau în dreapta, iar în stânga este profilul utilizatorului şi alte canale populare, scrie Reuters. În plus, Google încearcă o mai bună integrare a serviciilor cu reţelele de socializare. Pentru acest lucru, ei au făcut şi un compromis: au introdus posibilitatea de înregistrare cu profilul de Facebook, nu numai cu cel de Google+.
Conţinut de calitate pentru venituri mari
Schimbarea, cea mai mare de când Google a achiziţionat YouTube în 2006, vine împreună cu o investiţie în dezvoltarea unor noi canale. Potrivit presei britanice, 100 de noi canale destinate unor celebrităţi vor apărea în curând. Fiecare va costa Google 3,71 milioane de euro, reprezentanţii companiei semnând deja contracte cu Jay-Z, Madonna şi Ashton Kutcher.
Această schimbare de strategie încearcă să fidelizeze utilizatorii. Prin oferirea de canale specializate, ei ar putea să zăbovească mai mult pe site. Astfel, YouTube şi-ar putea recupera investiţia mare prin veniturile crescute din publicitate. Până acum însă, cumpărătorii de spaţiu publicitar nu au dorit să se asocieze cu diversitatea de filmuleţe de pe YouTube, deşi traficul pe site este imens, aproape trei miliarde de video-uri fiind vizualizate zilnic.
Spre deosebire de televiziunea clasică, YouTube atrage vizitatorii mai uşor prin intermediul internetului şi prin dezvoltarea reţelelor de socializare, numărul de vizitatori pe car