Pacienţii care au suferit de pe urma actelor medicale îşi vor putea recupera mai uşor prejudiciul, prevede viitoarea lege a sănătăţii.
Malpraxisul va fi altfel plătit, iar procedurile de negociere a prejudiciului vor fi mult uşurate, potrivit legii privind organizarea şi funcţionarea sistemului sanitar din România, aflată acum în stadiul de proiect la Ministerul Sănătăţii. Noua lege a sănătăţii va schimba radical modul de organizare a sistemului sanitar. Pacienţii vor putea alege între mai multe case de asigurări private şi vor opta pentru diverse spitale, clinici şi medici.
Astfel, pacienţii care se vor considera victime ale unor greşeli profesionale medicale vor putea să evite procesele lungi şi costisitoare. Ei vor putea negocia direct valoarea prejudiciului cu societatea de asigurări cu care spitalul sau unitatea sanitară respectivă are contract de răspundere civilă. Fiecare astfel de instituţie este obligată să încheie o asigurare pentru răspundere civilă care trebuie să acopere toată activitatea spitalului şi a personalului său angajat cu carte de muncă. Şi medicii şi asistentele trebuie să încheie asigurări individuale, pentru situaţiile în care spitalul doreşte să-şi recupereze apoi prejudiciul de la ei, dacă s-au dovedit vinovaţi de malpraxis. Potrivit legii, prejudiciul este considerat rezultatul patrimonial şi moral care putea fi evitat şi care rezultă din vătămarea stării de sănătate sau a integrităţii corporale a pacientului, ca urmare a serviciilor medicale furnizate.
Cerere de recuperare a prejudiciului
Aşadar, pacientul care a suferit de pe urma unor greşeli medicale trebuie să parcurgă următorii paşi: mai întâi face o cerere de acoperire a prejudiciului către spitalul sau clinica unde i s-a acordat serviciul medical. În cerere trece datele sale personale, unitatea medicală, serviciile medicale furnizate, data acordării lor, pr