Jucatorii din telecom se concentreaza in ultima perioada pe noi segmente, pentru a opri scaderile inregistrate de piata in ultimii ani. Noua "vaca de muls" se prefigureaza a fi segmentul business, tot mai multi operatori importanti anuntand in ultima vreme oferte sau campanii de comunicare care se adreseaza acestei piete.
Ultima incercare in acest sens este jocul online interactiv lansat de Vodafone Romania, care reprezinta, practic, o continuare a seriei de reclame TV "SRL", centrata pe o companie mica, fictiva, condusa de un personaj interpretat de actorul Vlad Ivanov. Campania se adreseaza segmentului IMM din Romania, pe care reprezentantii companiei il privesc ca unul extrem de important.
Reprezentantii Vodafone spun ca penetrarea Internet-ului mobil in randul clientilor "enterprise" este o prioritate pentru companie si spera ca prin noul joc sa isi creasca cota de piata pe segmentul business, care se ridica in prezent la aproximativ 50%.
"6 din 10 business-uri inregistrate in Romania sunt clientii unui serviciu Vodafone. La nivel de abonamente platite de clienti companii, avem o cota de paita de aproximativ 50%", au declarat reprezentantii Vodafone.
Segmentul corporate este atacat in ultima vreme si de Cosmote Romania. Compania a lansat la finele lunii trecute un serviciu nou de acces la Internet peste hotare, intitulat Travel&Surf.
Practic, compania ofera pachete de trafic de Internet de 2 euro pentru 10 MB de trafic de Internet mobil si 5 euro pentru 50 MB de trafic, valabile o zi, si pachete de 20 de euro valabile o saptamana, ce includ 300 MB de date.
Desi nu este targetat explicit catre segmentul business, fiind disponibil si utilizatorilor "rezidentiali", pachetul se adreseaza persoanelor care calatoresc in scop de serviciu.
"Multe persoane calatoresc peste hotare in interes de s