Vanzarea de titluri straine catre abonatii din Romania sau a ziarelor nationale catre alte state, cresterea cotei de piata prin falimentul unor jucatori sau campaniile de marketing sunt cateva dintre retetele aplicate de distribuitorii de presa tiparita pentru a compensa scaderea incasarilor.
Mai mult, in ciuda crizei economice, acestia sustin ca afacerile sunt in crestere, si ca urmeaza sa incheie un an mai bun decat cel precedent.
Pe de alta parte, datele publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) arata ca in trimestrul al treilea al anului, cotidienele romanesti au inregistrat scaderi ale vanzarilor de mii de exemplare, printre cele mai mari numarandu-se editiile “Adevarul” si “Jurnalul National”.
Despre paradoxul unor afaceri de distributie in crestere, intr-o piata unde presa tiparita este amenintata cu disparitia, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi actori implicati in acest business.
Mihai Manea, director general al Manpres Distribution, a declarat ca firma pe care o reprezinta compenseaza scaderea tirajelor cu vanzarea altor produse de presa, precum titlurile internationale.
In portofoliul sau, compania detine un numar de 1.700 de ziare internationale, care isi gasesc cumparatori in Romania in randul hotelurilor, a ambasadelor, a multinationalelor sau chiar a serviciilor secrete, dupa cum ne-a declarat Manea.
Ziarele internationale, tot mai populare printre romani
Potrivit acestuia, vanzarile de presa internationala reprezinta 2% din cifra de afaceri a companiei.
Datelor raportate de companie la Ministerul Finantelor arata ca in 2010, cifra neta de afaceri inregistrata de Manpres Distribution a fost de aproximativ 6 milioane de lei, cu un profit net de 220.835 lei.
Pe de alta parte, reprezentantul companiei a afirmat ca 5% din cifra de