Constructorii auto chinezi se pregătesc să-i provoace direct pe competitorii de top precum General Motors şi Mercedes-Benz. Pentru a face acest lucru, foarte mulţi dintre ei adoptă designuri mult mai distinctive şi atrag designeri străini pentru a-i ajuta.
Producătorul auto Great Wall Motor a lansat modelul Voleex C50, versiunea finală a unui sedan compact care va fi lansat în curând şi pe care producătorul auto l-a dezvoltat pentru a-şi crea o identitate distinctă. Designul său reprezintă detaşarea de o companie cunoscută mai ales pentru imitarea designului maşinilor realizate de producătorii auto japonezi, scrie The Wall Street Journal.
Great Wall l-a angajat anul trecut pe Andreas Deufel, care anterior a lucrat la Mercedes-Benz, pentru a proiecta vehicule cu look mai original pe care speră să le lanseze începând cu anul viitor.
"După un timp, ai nevoie de propria identitate corporativă, trebuie să devii tu însuţi", a spus acesta într-un interviu.
Compania speră ca vânzările totale să crească anul acesta la o jumătate de milion de maşini, mai mult decât dublul volumului de maşini vândute din 2009 şi până în prezent.
Deufel, care a lucrat la suv-urile Mercedes-Benz GL Class şi ML Class, este unul dintre proiectanţii occidentali tot mai numeroşi care s-au alăturat recent producătorilor chinezi şi atelierelor independente pentru a-i ajuta să concureze mai bine pe piaţa auto atât în China, cât şi în exterior.
Fostul proiectant al GM Dave Rand s-a alăturat producătorului Chongging Changan Automobile Co. de câteva luni, în timp ce compania Zhejiang Geely Holding Group Co. l-a transferat pe proiectantul Peter Horbury la începutul acestui an pentru a crea noul brand Geely.
Dan Darancou, un alt fost proiectant al GM, s-a alăturat la sfârşitul anului trecut companiei independente de proiectare tehnică CH Auto Technology Corp.