Criza economică europeană reduce estimările privind bugetele globale de publicitate, potrivit unui raport publicat luni de agenţia ZenithOptimedia. Aceasta este a doua scădere a prognozei pentru 2012 din ultimele cinci luni.
ZenithOptimedia, agenţie de servicii media deţinută de grupul Publicis, estimează o creştere de 4,7% pentru piaţa mondială de publicitate în 2012, aceasta fiind a doua scădere de prognoză după ce în octombrie estimarea era de 5,3% iar în iunie de 5,9%, potrivit „Financial Times“.
Cifrele pentru bugetele de publicitate sunt tot mai mici, cu toate că 2012 ar trebui să fie un an bun pentru advertising, datorită organizării Olimpiadei şi a alegerilor prezidenţiale din Statele Unite.
Procentul global nu arată diferenţele dintre marile pieţe dezvoltate. În ciuda Jocurilor Olimpice de la Londra, piaţa din Europa de Vest va creşte cu doar 2% anul viitor, faţă de prognoza de 2,8% din octombrie şi 3,4% din iulie. Falimentul celor două ţări cu probleme din zona euro, Italia şi Grecia, şi o recesiune adâncă ar putea reduce cu 4% bugetele de publicitate din 2012, potrivit Zenith.
Pe de altă parte, datorită creşterii producţiei industriale şi a vânzărilor în Statele Unite, agenţia a crescut prognoza pentru piaţa nord-americană de la 3,3% în octombrie la 3,6%.
„Cheltuielile din advertising sunt remarcabil de puternice într-o perioadă în care zona euro tinde să cadă în recesiune şi să tragă în jos creşterea partenerilor comerciali", se arată în raportul Zenith.