Radu Maftei, directorul financiar al Procter&Gamble pentru zona Balcanilor, declara ca noua economie cuprinde in viziunea sa trei dimensiuni: inovatie, sustenabilitate si principii si valori.
Radu Maftei (foto), 36 de ani, a revenit in tara in urma cu doi ani, dupa aproximativ patru ani in care a lucrat la sediul central al Procter&Gamble din Cincinnati, SUA. Aici a fost responsabil in perioada 2005-2007 de planificarea financiara pentru Europa Centrala si de Est si Asia.
A fost surpins de dezvoltarea pe care a cunoscut-o Capitala in special in zona de nord. Desi si-ar fi dorit ca Romania sa fie intr-un punct mai avansat al dezvoltarii, spune totusi ca evolutia este influentata si de situatia internationala, nu doar de deciziile care se iau pe plan intern.
Maftei si-a inceput cariera in cadrul P&G in urma cu 14 ani, odata cu un seminar de training organizat pentru studentii europeni. A fost prima si singura companie in care a lucrat, imediat dupa finalizarea studiilor Academiei de Studii Economice, specializarea Relatii Internationale. S-a angajat pe pozitia de analist financiar, iar dupa patru ani a fost trimis la sediul din Dubai pe pozitia de director financiar pentru regiunea Orientului Mijlociu.
Din anul 2005 a plecat in Cincinnati, la sediul central al P&G, unde a experimentat si primele efecte ale crizei financiare care a debutat in toamna 2008. Impactul recesiunii in SUA si Romania a fost asemanator, spune Maftei. Singura diferenta a constat in faptul ca Romania se afla pe un trend ascendent, iar dupa o crestere accelerata a trecut la o scadere puternica. Efectele au fost insa identice in cazul celor doua tari: scaderea consumului pe termen scurt, cresterea preturilor la material prima urmata de majorarea preturilor.
“Situatia din Romania la debutul crizei financiare nu mi s-a parut mai diferita fata de unde se aflau SUA la