Patru mari supermarket-uri s-ar putea confrunta cu urmărire penală din cauza inducerii în eroare a clienţilor, pe care i-a înşelat cu false preţuri mici, informează Daily Mail. Potrivit investigaţiilor, cumpărarea produselor la pachete mari este mai scump decât la bucată.
Cele patru lanţuri de supermarket-uri sunt Tesco, Asda, Sainsubury`s şi Morrisons, din Marea Britanie.
Un studiu realizat de grupul Which? şi BBC Panorama a dezvăluit câteva "trucuri" pe care marele magazine le aplică astfel încât clienţii să fie păcăliţi. Potrivit acestuia, 17 produse de bază, aflate la oferta "mai mult şi mai ieftin", erau de fapt mai scumpe decât produsele într-o cantitate mai mică. De asemenea, studiul a oferit exemple şi de produse cu etichetă de ofertă promoţională, care de fapt nu beneficiau de nicio reducere.
"Dacă preţurile ar fi fost mult reduse, s-ar fi observat scăderea profitului, însă acest lucru nu s-a întâmplat"
În decembrie 2010, Office of Fair Trading, organismul statului care se ocupă cu supravegherea comerţului, i-a avertizat pe comercianţi că va iniţia acţiuni legale împotriva lor dacă nu vor sfârşi practicile înşelătoare legate de preţuri. "Sunt exemple repetate cu foarte multe produse în diferite supermarket-uri care fac acelaşi lucru. Deci există posibilitatea de a începe urmărirea penală împotriva lor", a declarat Deborah Parry, expertă în dreptul consumatorilor.
Una dintre strategiile adoptate de comercianţi este şi mărirea preţurilor cu câteva zile înainte de marile reduceri. Potrivit analistului Richard Perks, aceştia se folosesc de "mirajul marketing-ului". "Dacă într-adevăr preţurile ar fi fost mult reduse, s-ar fi observat scăderea profitului, însă acest lucru nu s-a întâmplat", a spus el. Cu toate acestea, conducerea celor patru supermarket-uri susţine că angajaţii lor s-au străduit să menţină preţurile scăzute. Din cauza