Economia americana a primit, din nou, o lovitura in plin: cererea de punere sub protectia legii falimentului a cunoscutei societati American Airlines.
Dupa MF Global, aflat in aceeasi situatie acum doua luni si ceva, efectul psihologic al unui nou faliment are aspect de hecatomba pentru economia americana, care, in ultimul deceniu a inregistrat o spectaculoasa suita de falimente.
Este adevarat ca respectiva companie aeriana americana, a treia ca marime in SUA, se pune deocamdata sub protectia legii falimentului, dar nu-i exclus sa asistam doar la un prim pas spre potentiala lichidare, desi n-ar fi imposisibila nici restructurarea, respectiv balonul de oxigen, capabil sa duca la reanimarea companiei.
Chiar si La Tribune, trecand in revista numarul mare de falimente spectaculoase, care au zguduit ecnomia americana, observa ca unele au reusit redresarea.
Pacific Gas & Electric Co
Anul falimentului: 2001 - Evaluare: 36,1 miliarde de dolari. Cauza: criza de energie electrica in California. Abia in 2004, dupa plata a 10 miliarde de dolari la creditori, a putut fi evaluata dimensiunea pagubelor. De altfel, chiar si astazi, clientii Pacific Gas & Electric Co inca mai platesc pretul manageriatului deficitar al societatii.
Thomburg Mortgage
Anul falimentului: 2009 - Evaluare: 36.5 miliarde de dolari. Cauza: pe de o parte, criza locuintelor, iar, pe de alta parte, criza creditelor, la care manageriatul nu a stiut sa faca fata.
Chrysler
Anul falimentul: 2009 - Evaluare: 39.3 miliarde de dolari. Cauza: in 2008, productia de automobile a fost puternic afectata de scaderea consumului si inasprirea conditiilor de credit bancar. Ulterior, operatiunile companiei au fost transferate intr-o companie noua, Chrysler Group LLC precum si Fiat. Dupa doi ani, compania s-a redresat si a dev