Dacă aţi fost angajat cu forme legale în Spania, aveţi dreptul la o rambursare de impozit. Pentru a beneficia de acest lucru, este nevoie să aveţi două documente oficiale: fişa fiscală anuală emisă de angajator la sfârşitul perioadei de angajare sau la finele anului, denumită „Certificado de retenciones e ingresos a cuenta del Impuesto sobre la Renta de las Personas Fisicas", precum şi o copie după numărul NIE - un cod fiscal individual pe care îl dobândeşte fiecare plătitor de impozite în Spania. Este extrem de important ca aceste documente să fie păstrate cu atenţie, pentru că posesia lor scurtează foarte mult timpul de restituire a banilor.
În condiţiile în care nu aveţi cele două documente oficiale, dar aveţi denumirea completă a angajatorului sau o copie a contractului de muncă, noi ne implicăm pentru a obţine de la angajator unul dintre cele două documente necesare. Având o experienţă de peste opt ani şi fiind un agent fiscal agreat în Spania, sunt şanse destul de mari să putem obţine aceste acte de la angajatori pentru clienţii nostri. Însă nu putem garanta acest lucru.
Mai mult, veţi mai avea de semnat nişte formulare-tip primite din partea noastră şi, dacă este cazul, puteţi adăuga şi dovezi privind plăţi făcute în Spania (cu chiria, de exemplu), pentru a vă califica la primirea unei sume mai mari. O persoană poate primi o sumă cu atât mai mare cu cât dovedeşte că are o familie şi că a avut cheltuieli deductibile în Spania.
Înainte să solicitaţi restituirea impozitului, trebuie să ştiţi că puteţi face acest lucru pentru ultimii trei ani fiscali încheiaţi. De exemplu, până la sfârşitul anului 2011 se mai pot recupera impozitele pe muncă prestate în 2008. Suma restituită depinde de cât de mare a fost venitul obţinut în Spania şi de ce tipuri de cheltuieli deductibile puteţi dovedi că aţi efectuat - cu transportul în scopul e