Căile de rulare care pornesc de sub Piaţa Presei Libere şi Piaţa Charles de Gaulle se vor putea construi numai respectând anumite reguli. Chiar şi aşa, ONG-urile de mediu şi unii arhitecţi cer municipalităţii renunţarea la asemenea proiecte.
Decizia Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice de a clasa Bulevardul Aviatorilor şi Şoseaua Kiseleff ca monumente istorice nu va avea drept efect interzicerea şantie-relor şi anularea construirii pasajelor subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei Libere.
Împotriva acestor proiecte s-au manifestat mai multe ONG-uri de mediu care susţin că lucrările respective vor duce la distrugerea unei părţi însemnate din vegetaţie şi afectarea zonei din punct de vedere urbanistic. „Protestăm pentru că nu dorim ca acest bulevard să fie transformat într-o serie de autostrăzi urbane (...), ceea ce este inacceptabil să se întâmple într-un oraş civilizat în 2011", a declarat Doina Vella, membră a Fundaţiei PRODOMO.
Decizia finală în ceea ce pri-veşte avizul pentru construirea celor două pasaje o va da ministrul Culturii, Kelemen Hunor, după ce Comisia Naţională a Monumentelor Istorice a decis să avizeze proiectele, însă aceasta are doar un rol consultativ. Până se va lua decizia finală în cazul celor două pasaje, ONG-urile continuă protestele şi speră să convingă autorităţile să renunţe la cele două proiecte. „Vom face o scrisoare către ministrul Udrea în care îi vom cere să nu dea avizul pentru acest proiect. Vom mai cere primăriei să se organizeze o dezbatere publică pentru cele două proiecte", a declarat Ni-cuşor Dan, preşedintele Aso-cia-ţiei „Salvaţi Bucureştiul" şi candidat la funcţia de primar general.
Ce spun arhitecţii
Arhitecţii sunt împărţiţi în două tabere, una care este de acord cu construirea pasajelor şi alta care nu le vede utilitatea. „Ar fi necesar un pasaj dinspre DN1 spre Bulevar