Metro a anunţat, marţi, că profitul şi vânzările ar putea să scadă în acest an, din cauza impactului crizei din zona euro asupra încrederii consumatorilor, iar acţiunile grupului german de retail, prezent şi în România, s-au prăbuşit cu peste 10%, transmite Reuters.
Vânzările de Crăciun au avut un start lent, din cauza temerilor consumatorilor, potrivit unui comunicat al grupului.
Metro, al patrulea retailer la nivel mondial, operează magazine tip cash & carry, hypermarketuri şi magazine de electronice.
"Resimţim precauţia investitorilor în vânzările tuturor diviziilor şi în toate ţările (unde este prezent grupul, n.r.)", a afirmat în comunicat directorul general, Eckhard Cordes.
Dacă actualul trend slab va continua în decembrie, Metro anticipează vânzări sub nivelul de 67,3 miliarde de euro de anul trecut şi un profit înainte de dobânzi, taxe, venituri şi cheltuieli speciale uşor mai mic comparativ cu 2,4 miliarde de euro anul trecut.
Anterior, retailerul anticipa o majorare a profitului de 5%, chiar şi în lipsa unor rezultate bune în sezonul de Crăciun.
"Iniţial ne aşteptam ca, din cauza rezultatelor slabe de anul trecut, afacerile de Crăciun din acest an să crească. Totuşi, startul vânzărilor de Crăciun a fost considerabil sub cel de anul trecut. În multe ţări europene consumatorii sunt foarte temători în legătură cu amplificarea crizei datoriilor, şomajul mai ridicat şi programele de austeritate", a spus Cordes.
Semnalul Metro nu este de bun augur pentru rivalii precum Tesco şi mai ales Carrefour, ambii retaileri fiind puternic expuşi faţă de ţările din zona euro, a declarat Chris Hogbin, analist la compania Bernstein.
Pentru Metro, care vinde în proporţie mai ridicată produse nealimentare, la care cumpărătorii pot renunţa mai uşor, impactul ar putea fi mai puternic decât în cazul rivalilor, a adăugat Hogbin.
"Pen