Vânzările de brazi de Crăciun în SUA vor creşte anul acesta cu 3,1%, până la suma de 3,4 miliarde de dolari. Acesta este cel mai ridicat nivel de vânzări de brazi de la începutul recesiunii şi până în prezent.
Americanii vor cheltui în sezonul sărbătorilor aproximativ 800 milioane de dolari pentru 25 milioane de brazi autentici şi alte 2.6 miliarde de dolari pe 10 milioane de brazi artificial, spune într-un interviu Nikoleta Panteva, senior analist la IBISWorld (companie specializată în cercetarea de piaţă).
„Ne aşteptăm anul acesta la mari vânzări de brazi şi alte produse de sărbători”, spune Jean Niemi, purtătorul de cuvânt al Home Depot Inc., lanţul de magazine de decoraţiuni, cu cele mai mari vânzări de brazi autentici. „Istoria ne arată că, în ciuda dificultăţilor economice, familiile nu renunţă la tradiţia Crăciunului”, continuă ea.
Valoarea achiziţiilor de pomi de Crăciun a crescut pentru al treilea an consecutiv, după ce a scăzut cu aproape 11% în 2008, când economia globală a intrat în cea mai dureroasă recesiune de la al Doilea Război Mondial. Acesta poate fi considerat un semnal de revenire a consumului în SUA, care este confirmat şi de evoluţia indicatorilor ce urmăresc încrederea consumatorilor americani, care în luna noiembrie au înregistrat cele mai ridicate rate de creştere din ultimii 8 ani. Asta în contextul în care rata şomajului s-a redus până la minimul ultimelor 32 de luni.
NRF (asociaţie a vânzătorilor de retail) declară că vânzările cu amănuntul în SUA au atins un nou record în timpul week-end-ului de patru zile cu ocazia Zilei Recunoştinţei, un alt semnal ce poate arăta că americanii vor avea un apetit ridicat pentru cumpărături de sărbători.
În 2008, americanii au cheltuit 3.14 miliarde de dolari pe brazi de Crăciun, adică mai puţin decât în 2007, când cheltuielile cu brazii de crăciun au însumat